tirsdag den 31. januar 2012

eksperimenteren

eller bare fornyelse....

I den senere tid har vi smagt nye madvarer.

det startede med muslinger, altså nogle som man selv koger!
Det har jeg aldrig lavet før, og kun smagt 'en gang (en smagsprøve) da Morten, fra Mortens restaurant gæstede Mulbjergene, til et Kystby-arrangement.


Muslinger Gorgonsola

Jeg kogte muslingerne i en fond af hvidvin og lidt urter(selleri og gulerod), deri kom jeg en rest gorgonsola sovs (fløde og gorgonsola), denne blanding blev fordelt over en skål kogt pasta. Inden fjernede jeg skallerne, og
brugte bare et par til pynt. Det smagte rigtig godt..








Snegle

Det var nemt, jeg købte en alubakke med frosne snegle i persillesmør. De skulle have 10 minutter i ovnen og serveres med lunt flûtes.

Det var okay, men vi er enige om, at det laver vi nok ikke igen.
Men får vi det serveret, så spiser vi det.
Det smagte ikke grimt, men heller ikke super lækkert, bare sådan lidt.. NÅ, ikke andet!











I aften her vi til gengæld fået noget super lækkert, som vi helt sikkert vil lave igen.

Hjortekrebinetter
jeg fandt opskriften her




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.