onsdag den 1. februar 2012

Hm hm.....

Så opdagede jeg lige at jeg havde glemt at lave huller til armene i min Firkanten-vest. Øv! næsten 100 g garn måtte vindes tilbage på nøglet. Det er meget, når der bruges 300 g ialt....

Mere øv, i mandags var jeg ved lægen, til det tre-årige celle prøve af livmoderhalsen. Lægen kunne mærke at der var en hævelse i højre side af underlivet. Så nu skal jeg skannes. Jeg ved ikke om jeg skal frygte noget ( men tankerne er der ).  Jeg har fået fjernet en polyp i livmoderen, for 4 år siden. jeg håber det er noget lignende ( ønsketænkning ).

Endnu mere øv! (men af den harmløse slags) Min søster er foran mig i at sy huse i Hannes patchworkby.



Kan I klare mere?
Så er her lige historien om en høne, der reddede livet. Hvilket er positivt, det negative ligger i at det er en af naboernes hund, der endnu engang har været på hønsejagt på vores matrikkel.

Min mand kommer ind i sine arbejdssko (med jord på), han går ind i soveværelset, som er det eneste sted vi har gulvtæppe på. Han vil bare lige tage sin mobil, som ligger lige indenfor døren. Mine mundvige vender nedad, for jeg har lige stillet støvesugeren fra mig.....

Så går han et skridt længere ind i soveværelset...... så går han meget hurtigt helt ind og hen til terassedøren, som han flår op, råber alt hvad han kan og løber ud af terassedøren mens han råber grimme ting.
Terassedøren står åben efter ham, og ind af den kommer en pjusket høne, den vralter ind i klædeskabet, som står åben. her lægger den sig i en af mine tasker!!








Hønen ligger og gisper lidt, og så kommer manden ind igen og han er stadig oppe i det røde felt, han springer på cyklen og kører over til naboens, nabo. For, endnu engang, at fortælle at hans hund har været på hønsejagt.

Da han kommer hjem, er han faldet lidt ned igen. Og nu kan han ikke finde hønen.

Jeg peger bare ind i skabet.

Hønen ligger helt stille, der er ikke tvivl om at hun holder øje med os, men ellers er hun rolig.

Hun får lov til at ligge der en times tid og så vil jeg gerne have hende ud igen. Manden er kørt i skoven, så jeg prøver mig lidt frem.
Finder lidt foder - det er hun ligeglad med.
Jeg åbner terassedøren, så hun kan hører de andre høns - det er hun ligeglad med.

Jeg lader hende ligge, endnu en time, mens jeg går udenfor og leder efter de sidste høns, som er som sunket i jorden.

Jeg tager til sidst mod til mig og løfter hende ud af skabet. Hun vil gerne derind igen, men det skal hun jo ikke. Og så gør hun det jeg helst ville undgå - hun laver en kæmpe klat på gulvtæppet.. ØV







Så må hun ud. Jeg tager mig sammen og løfter hende ud i hønsehuset, lægger hende på en bunke halm. Hvor hun tilbringer de næste to dage.






Jeg kan nu finde støvsugeren frem igen. Der var fjer inde i og udenfor skabet. Ude på terrassen og et stykke hen af græsset ligger der fjer. Jeg kan godt forstå at hønen så lidt skaldet ud.

Hønen lever i bedste velgående, der gik to dage før hun vovede sig til at kigge ud af hønsehuset og yderligere to dage før hun ville følge med de andre høns ud af hønsegården.
Hun var heller ikke så glad for vores egen hund, de første dage.

Men i dag løber hun rund efter de andre høns og løber efter hunden, og løber fra hunden. Lige som de plejer....

Så "øvet" endte heldigvis godt!!






                             Gok Gok og god aften til jer!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.