tirsdag den 14. februar 2012

Hævn

I dag har jeg taget revanche for gårsdagens manglende hjemmetid.

Jeg havde tidlig fri, skulle bare lige handle lidt på vej hjem. Havregryn og grøntsager.


Efter en lille slapper, sammen med Nala, gik jeg igang med aftensmaden:

 Grønsags/kalkun suppe.

I søndags kogte jeg kalkun skroget, der var tilbage fra juleaften. Dengang brugte jeg bare brystet, og i januar ovnstegte jeg lårene med hvidløg og citron.
Så nu skulle resten anvendes.

Grønsags suppe.

3 mellemstørrelse løg, i tern, sauteres i
2 spsk oliven olie og
1 tsk karry
2 groftrevne gulerødder og 
3 groftrevne persillerødder, tilsættes
4 stilke bladselleri, i strimler, og 
1 stor porre, i ringe, svitses med.

1 tsk stødt koriander og
 ½ tsk cayenne peber og
1 spsk delikatesse paprika, tilsættes sammen med
1 ds hakkede tomater og 
suppe/bouillon ( bestem selv hvor meget, jeg tilsatte 4 l kalkunsuppe)

derudover tilsatte jeg ca. 100 g, forkogte, røde linser.





Jeg havde stadig energi tilbage, så jeg gik tur med Nala.
Først ad landevejen og derefter langs vildthegnet til Høstemark Skov.






Selvom der var diset og kedeligt, var det nu dejligt med frisk luft. Sneen er endnu ikke smeltet, men dele af skoven ligger også i skygge en del af dagen.



Juledekorationen er transformeret til en vinter/forårs dekoration.






Resten af eftermiddagen blev brugt til at blogge, så vi spiste lidt sent idag:)




Hyggelig aften til jer!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.