mandag den 8. oktober 2012

Gør Det Selv

Hvad gør man, når man ikke lige vil bruge mange penge på nye lamper, lige nu?
Man laver dem selv!!

Jeg blev for noget tid siden inspireret af nogle lamper, jeg så på et foto i avisen. Artiklen hvor fotoet var tilknyttet, handlede om en ungarer ( som jeg tilfældigvis kender gennem mit job )der sammen med en ven har åbnet en café/galleri i Aalborg.

På fotoet lagde jeg mærke til lamperne over baren, de lignede rivejern.

Sådan nogle måtte jeg da have, når nu Holmegårds apotekerlamper er lidt pebrede for min tegnebog.

Sådan gjorde jeg:


Rivejerns lampe



Rivejern, disse er fra Ikea
Ledning, jeg valgte en rød stofledning

Lampefatning, denne er købt i Daglig´brugsen
 Det var ingredienserne til lampen, nu følger arbejdsgangen

Der bores hul i rivejernet, det kræver et bor der kan klare rustfrit stål

Fatningen monteres på ledningen


Denne dims monteres også, den siddet lidt stramt på ledningen og kan bruges som regulator af hvor langt pæren skal sidde oppe i lampen.
samtidig beskytter dimsen ledningen med den skarpe stålkant

Nu er lampen klar til at blive tilsluttet, det lod jeg manden gøre.


Resultatet er jeg godt tilfreds med.


GÅ bare i gang, det er ikke svært, bare sjovt!!

Du må meget gerne linke til denne side, hvis du forsøger dig med at lave en lampe, eller hvis du synes ideen er sjov.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar