søndag den 14. oktober 2012

Oprydning

Jeg har brugt dagen på et få nedbragt højden af bunken med reparations og bestillings syning.

 Svigersønnens cowboybukser har fået ny lynlås TJEK!

 Datterens bestilling af en hjemmesyet kattekurv  TJEK!

Den er vist lidt for høj, men min gamle kat elskede at gemme sig i papkasser mm. så mon ikke, ihverttilfælde, én af datterens katte finder nåde for den?!
Kattekurv i fleece



  Er begyndt på gaver til advents kalendere  TJEK!


Nu sidder jeg med et krus te og strikker på en UFO.

I aftes blev jeg færdig med en strikket tunika, den ligger nu rullet i håndklæder og tørrer... Jo jeg har da lavet noget.

Jeg nyder i den grad at være herhjemme. Det kan da godt bekymre mig lidt, men det får være.


                                                     Dejlig regn søndag til jer!



2 kommentarer:

  1. Den der kattekurv - er den egen idé eller efter opskrift?
    Jeg sidder her med missemor, hun mener bestemt godt at vi kan få plads til sådan én.
    Den er megasød!!!!

    SvarSlet
  2. Jeg har bare lavet den efter hovedet. Først to stk runde ca. 35 cm i radius (burde måske være lidt større, da siderne fylder meget. Men den blev lidt hule agtigt og det kan nogle katte jo godt lide).
    Jeg syede en stikning hele vejen rundt, men lod en åbning stå til at fylde flamingo kugler gennem. bagefter syede jeg den sammen.
    Kanten syede jeg på bunden, sådan at sømmen blev skjult, kan ikke huske hvordan. Der var nu en åbning i hele kantens bredde/højde. jeg syede en stikning hele vejen rundt midt gennem sidestykket og fyldte med pudefyld, tilsidst syede jeg åbningen sammen og så var der en kattekurv.

    Det var ikke svært, men det er svært at beskrive:)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.