torsdag den 29. marts 2018

Når hjernen er kortsluttet..

Åh SUK og atter SUK! Jeg strikker pt. (blandt meget andet) Skumring fra Hyggestrik. Jeg har været så langt at jeg var ved at strikke afsluttende kant og manglende kunne ærmer. Men jeg undrede mig over at det så ud som om der ikke var garn nok. Jeg trevlede op indtil mønster rapporten og så fik arbejdet ellers lov at ligge. Det var i juleferien. Nu er der påskeferie og i går på vej hjem fra arbejde drejede bilen, helt af sig selv ind på p pladsen ved Garnudsalg. Jeg kunne først ikke finde lige netop den farve garn jeg skulle bruge, men pludselig så jeg den. HAPS! I aftes strikkede jeg løs og fik delt fra til ærmer og nød at strikke derudaf... Fik kigget på det garn jeg havde købt, P.. det havde dobbelt løbelængde af det jeg strikkede af. Men det var der jo råd for.
Da jeg endelig kom i seng blev det ved at rumsterer i hovedet.... Jeg måtte lige tjekke opskriften, for kunne der være en sammenhæng mellem at jeg ikke havde garn nok, at trøjen var mere kompakt end jeg havde forestillet mig??!!
Forklaringen er at jeg nu to gange har strikket med garn i dobbelt tykkelse af hvad opskriften siger. Så, SUK,, jeg trevler op igen. Deler garnet og strikker løs... Godt jeg har ferie.
God påske til jer alle sammen, gid I får tid til at strikke 😀😀😀😀

2 kommentarer:

  1. Hej - du har i august 2015 lavet et opslag med en supesød lyserød babykjole. Mon du vil oplyse hvor opskriften er fra ? Den vil jeg nemlig gerne købe så jeg kan strikke til kommende tvillinge-børnebørn

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte. Hvis du kan finde Facebook gruppen: Alt i strik og hækl til baby og børn, så ligger opskriften i filer. Den hedder Mini kjole fra Perlestrik. 😀

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.