onsdag den 21. december 2011

Bare to arbejdsdage tilbage.....

I dag har jeg bagt pebbernødder!!!

Der var engang hvor jeg altid bagte pebbernødder senest 1.dec.
Så kunne vi spise dem mens vi så julekalender i tv.

Disse tider er ovre!! Ikke julekalenderen, den prøver jeg stadig at nå, men det med den 1.december.

Der er lavet et glas til begge børn ( de skal dele med kæresten og kammeraten), et glas til svigermor og et glas til os selv, og dem som kommer forbi.



Opskriften stammer fra min hjemkundskabsbog, fra 7. klasse. Ikke fordi vi bagte pebbernødder i skolen, men på kopien af den roulade vi bagte, var også denne opskrift. Jeg har bagt efter den siden 1985 (da jeg fik mit eget køkken), den er uden tilsat fedtstof:) Og nødderne er knasende lækre (lidt til den hårde side).



Pebbernødder
4 æg
500 g perlesukker/tesukker
500 g hvedemel
2 tsk hjortetaksalt
2 tsk kanel
2 tsk kardemomme
1 tsk stødt nellike
1 knivspids hvidpeber
*
Rør æg og sukker 10 min. med elpisker. Bland alle de tørre ingredienser i, og ælt dejen.
Bager ca. 12 min ved 190 grader.



Til aften fik vi brunkål, det faldt i god jord hos min dejlige mand. (Tror du ikke der kan blive en portion til min frokost i morgen?!!!!! lød det håbefuldt).


 


 Kål er sundt, det er bacon ikke! Men det hører til!


 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.