lørdag den 17. december 2011

juletræerne går som varmt brød

Sikke travlt min dejlige mand har haft det i dag.
Han har solgt så mange træer at han, til middag, ringede til en bekendt for at hører om han kunne købe nogle træer af ham.
Så det er det første han gør i morgen når der er blevet lyst.

Selvom det egentlig ikke er vores problem at vi får udsolgt inden jul, men sådan ser min mand heldigvis ikke på det, han er meget kunde venlig:)

Jeg begyndte morgenen med at sy knapper i vinnissen, så nu har jeg også en selv.....


Han er mørkegrå med rustrød hue.

Da han var færdig, skulle jeg have lavet en julegave færdig.
Et halsrør i sort acryl garn:( Det er til en niece og jeg ved ikke om hun bryder sig om uld.

Det er sidste gang jeg strikker i acrylgarn, det er en underlig fornemmelse at have det i hænderne.

Mens jeg sad med det, kunne jeg lige koge en kylling(som der ikke var plads til i fryseren, den har været i nogle andres fryser, lige siden vores fryser døde sidst på sommeren).

Og så kunne jeg jo også lige koge rullepølsen, til jul.

Og så solgte jeg nogle juletræer.

Derefter ind igen, rullepølsen skulle i pres. Kyllingen var kogt, så kødet blev pillet af og gemt suppen kom på køl.

Så ud igen, der var kø for at komme til at betale juletræer, for manden var ved at hjælpe en dame på 80, med at sætte fod på hendes juletræ.

Nu var vores gode venner blandt kunderne. Da de havde fundet deres træ, måtte de lige med ind til en kop kaffe, banankage og et lille glas hindbærsnaps (hjemmelavet, selvfølgelig).

Derefter var der lige tid til en skive rugbrød, hvor vi kom til at snakke om at jeg slet ikke har bagt pebbernødder eller julesmåkager endnu....
Men det bliver heller ikke i dag.

Jeg gav mig til at koge rødkål i stedet. Jeg er ikke kræsen, men synes hjemmelavede rødkål er 1000 gange bedre end købte, så..........



Rødkål er egentlig flot.



 Sidst på eftermiddagen kom lillebror med familie (godt at jeg havde fået julegaven færdig), de fik juletræ kaffe, kage og Ida fik leget med Nala og Mischa.


Den eneste der har dovnet i dag er katten:


Nu vil jeg også holde fri, med et glas rødvin til lammeculotten, stegte kartofler, bagte rødløg og salat med tomat, agurk og feta.

SKÅL og Hyggelig aften til jer!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.