mandag den 6. februar 2012

Frisk luft



 er godt. Og den er meget frisk (kold) lige for tiden....

Min tur blev kun til Juletræs Skoven i baghaven.

 Godt at vi er selvforsynende med brænde. Og at der er nok af det.



 Bag brændestakken fandt jeg disse blåfrosne stakler. De lever i et lidt hengemt (glemt) bed. Jeg ved nemlig ikke helt hvad jeg skal mene om dem. Men her kan de godt stå, indtil jeg får et eller andet skørt indfald og flytter dem til en lidt mere synlig plads.


 Første stop i juletræs skoven er ved søen. Den er frossen, der er nok ikke meget liv skulle man tro. Men hver forår er der masser vandsalamandere, igler, vandkalve og mange flere.
Vi har så mange vandsalamandere at de æder tudse æggene og haletudserne.

 Nala nyder at rulle sig i mosset også selvom der er sne.


 Skal vi ikke gå ud af skoven, håber hunden, da vi når til det nederste hegn. Men det skal vi ikke idag.


 Et vue hen af rækkerne. Her er træer i flere størrelser....

 Her er et mistænkelig spor. Der kan godt være fra et rådyr. Og de er ikke velkomne i Juletræs skoven.
De kan godt lide at at nippe af topskuddene og det er svært at sælge juletræer uden top.

Her er et spor som Nala er meget interesseret i. En mus har lagt vejen forbi her.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.