onsdag den 27. juli 2016

Familie Båldag på Mou Hede



To kusiner, min datter og en niece, fik den gode ide at vi da skulle have en familiedag. Og vi skulle lave noget, ikke kun snakke :)

Det endte med at vi tre søskende, med børn og svigerbarn, satte hinanden stævne i vores have/gårdsplads.

Trods metrologerne varslede torden og lynild og kraftige regnbyger, lige netop her, holdt vi ved dagen.



De to initiativtagere præsenterede os for dagen indhold, mens vi spiste nybagte boller og drak dagens første kop kaffe (min første, jeg drikker jo rødkløver te pt.).

Ved lodtrækning blev vi fordelt i tre hold, et hold der skulle stå for brød og pandekager, samt urte/hvidløgs smør. Et andet hold skulle fileterer en stor ørred og ryge den, lave abrikos hapsere og grille de vildt pølser, min søster havde lavet.
Sidste hold skulle slagte to af vores hanekyllinger og tilberede dem, samt lave bålkartofler og en kartoffelsalat.


Så er vi klar, kom bare!




Kommer de snart??

Her er der nogle som tager tilløb til at slagte haner.

Så har lillebror fundet øksen. Det blev min lillesøster og svigersøn, som fik lov til at svinge den.







Hanerne er i gryden
ørredfileterne er færdige
  
sbrikos hapsere lavet af yngste niecen på 9 år
Et lækkert måltid
alle kusinerne og fætteren, samt min svigersøn. Fotografen, svoger, retter lidt på ungerne. så Bedstemor kan få en fotokalender til jul.
Da regnen kom, første gang, flyttede vi under taget i brændeladen.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.